בליל זה יבכיון • בנצי ליזרוביץ עם הרהור של יום אחרי הפיגוע והנס הגדול

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בליל זה יבכיון • בנצי ליזרוביץ עם הרהור של יום אחרי הפיגוע והנס הגדול
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרהור של יום אחרי הפיגוע בירושלים והנס הגדול הוא: "הפיגוע היה בדיוק 20 דקות אחרי שמאות אברכי ישיבת מיר נסעו לביתם ממקום הפיגוע".

    השעה 13:35 במד"א מתקבל דיווח על טרקטור שהפך אוטובוס ברחוב משה זקס כיכר זוויעל בירושלים. באותו זמן רשת המירסים של זק"א ואיחוד הצלה מדווחים על פיגוע בככר זוויעל-שמואל הנביא טרקטור שהפך אוטובוס. למקום זורמים כוחות הצלה.

    גם אני עולה על האפנוע של איחוד הצלה-זקא שברשותי ונוסע למקום הפיגוע. בדרך אני מצמיד לאוזני את המירס ומקשיב לדיווחים ברשת המירס שיש נפגע אחד במצב קשה (ולאחר זמן נקבע מותו הי"ד) וב"ה האוטובוס היה ריק. מכיון שאני גם עיתונאי המשכתי למקום הפיגוע וכמו שאר כלי התקשורת אני מעביר דיווחים לרדיו קול חי במסגרת עבודתי בתחנה כשבידי השניה אני אוחז את האפוד הצהוב של זק"א מאחר והיו ממצאים רבים במקום. לאחר מס' דקות נודע לנו כי הפצוע אנוש נפטר . לאחר בדיקות ואיסוף עבודתם של אנשי המז"פ וחוקרי המשטרה נתנו אישור לאנשי זק"א ליכנס לזירות. (1 גופת ההרוג וזירת גופת המחבל ). לבשתי את האפוד הצהוב וכמו כל חבריי התעסקנו בכבוד המת עד הסוף.

    חזרתי לביתי צום תשעה באב המוני בית ישראל מקוננים על חורבן בית המקדש כשבשכונת מאה שערים לא הרחק ממקום הפיגוע מקוננים על חורבן נוסף. " עיני עיני יורדה מים" . האברך הרה"ח אברהם וואלס הי"ד נהרג בפיגוע כשהוא משאיר 5 יתומים בהם בן יחיד בגיל 5.

    השעה 22:00 בלילה שכונת מאה שערים וסביב בית המדרש תולדות אהרן מלאה באנשים מכל העדות מכל החוגים שבאים להשתתף בהלוייתו של הקדוש הי"ד. הילד בן ה-5 שזה עתה התחיל ללמוד לקרוא מתחיל לומר קדיש. ע י ן ל א נ ו ת ר ה י ב ש ה .

    הילד מתקשה לומר את הקדיש והמשפחה מסייעת לו .מי חשב שאת הקדיש הזה הוא יצטרך לומר בתחילת דרכו בקריאה.

    בכי ובכי מכל המשתתפים על אובדן האברך הצעיר ועל ילדיו היתומים שלא יוכלו לקרוא 'טאטי טאטי' כי מחבל הרג אותו.

    והנס הגדול בפיגוע : מדי יום בשעה 1:15 בצהריים מאות אברכי ישיבת מיר מסיימים את סדר א בכולל מיר ושבים לבתיהם בעשרות אוטובוסים שעומדים בככר זקס וברחוב הסמוך וגם- כן גם באותה מדרכה שעליה התהפך האוטובוס וגם מטרים לפני באותה סימטא ממנה יצא הטרקטור. ללא ספק אם הטרקטור היה יוצא רבע שעה קודם ומבצע את זממו וההרג היינו צריכים לעמוד היום בהרבה הלוייות שכן עשרות אברכים ממתינים שם להסעות לביתם. המחבל שעבד שם ידע על השעה הזמן הזה והמשמעות שיש שם הרבה אנשים . אבל ללא ספק " תורה מגנא ומצלא" .

    ועל ניסיך שבכל יום עימנו"!!!!!!



    0 תגובות